top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תZW

חשבוניות ישראל - היערכות מראש - ת'כלס מה לעשות?

מודל חשבוניות ישראל נועד לצמצם את תופעת החשבוניות הפיקטיביות. במסגרת המודל, ובהתאם לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג– 2023, נקבע כי החל מיום 5.5.2024, רשות המסים תנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות מס באמצעות מערכת מקוונת. מספרי הקצאה אלה יידרשו כתנאי לניכוי מס התשומות בעסקאות שמעל לתקרה שנקבעה בחוק (25,000 ₪ לשנת 2024), ובהתאם למתווה הרשום בחוק.


לאילו עסקים ההנחיות לא רלוונטיות? עסקים שאינם מפיקים חשבוניות מס חייבות במע"מ בסכומים של למעלה מ-25 אלפי ש"ח ובנוסף אינם מקזזים תשומות על חשבוניות בסכומים כנ"ל.

 

מה עליך לעשות?

במידה ועסקך מפיק חשבוניות מס באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות עליך לבדוק עם בית התוכנה כיצד להיערך בהתאם. כל תוכנות הנהלת החשבונות מחויבים להיערך בהתאם להנחיות ולהנחות את לקוחותיהם.

במידה ועסקך נהנה משירותי הנהלת חשבונות חלקיים או מלאים באמצעות שחז שירותי יעוץ וניהול בע"מ אנו נשלח לך הנחיות ספציפיות בהמשך. בכל מקרה, כרגע עליך לפעול לפי הצעדים הבאים המתוארים מטה.


 

להלן לנוחיותך הנחיות כלליות שיסייעו בהיערכות:

להלן סדר הפעולות לביצוע, שימו לב לבצעם לפי הסדר (לדוגמא, גם המעוניין לרשום תאגיד יירשם תחילה באזור האישי):


  1. רישום לאזור האישי - לחצו כאן לסרטון הדרכה על רישום לאזור האישי

  2. רישום תאגיד\שותפות - לחצו כאן - הרישום ייעשה ע"י נציג רשמי של התאגיד. גם שותפות צריכה להירשם כתאגיד. שימו לב, במידה ובבעלותכם מספר תאגידים - יש לרשום כל אחד בנפרד. בכל מקרה בו יש יותר משותף או בעל מניות אחד יש לפעול כאמור בהוראות מטה, לבחור "מורשה על" ולהעלות את הטופס כאן מלא וחתום ע"י עו"ד לסרטון הדרכה על רישום תאגיד.

  3. מתן הרשאה דיגיטלית - לחצו כאן - אם תרצו להסמיך גורם אחר להפיק חשבוניות עבור העסק שלכם (מנהל כספים\מנהלת חשבונות\לשכת שירות וכד') או לאפשר לו הרשאה לצפיה ואימות מספרי ההקצאה המתקבלים ע"י ספקים של העסק לסרטון הדרכה על מתן הרשאה לאחר. אנו ננחה אתכם בהמשך כיצד ליצור לנו הרשאה מתאימה בהתאם להיקף השירות הניתן לכם.

  4. אישור הרשאה דיגיטלית - אם הסמכתם גורם אחר אותו גורם צריך להיכנס לאזור האישי ולאשר את ההסמכה (לחצו כאן). לסרטון הדרכה אודות אישור הרשאה

  5. הפקת מספרי הקצאה - לאחר השלמת תהליך הרישום המתאים לעסק תוכלו לפנות לקבלת מספר הקצאה עבור חשבונית בשתי דרכים: א. באמצעות תוכנה המחוברת לשירותי רשום המסים (יש לבדוק אפשרות זו מול בית התוכנה ולמלא אחר הוראות היצרן) ב. באופן אישי באמצעות יישום רשות המסים - לחצו כאן לסרטון הדרכה על הפקת מספרי הקצאה



"מורשה על" - תאגיד\שותפות עם מספר דירקטורים\שותפים

שימו לב - בתאגיד אשר יש לו מספר דירקטורים, ראשית יש לבחור נציג (מורשה על) שיבצע את רישום התאגיד ומתן ההרשאות. כמו כן, אם לא הצלחתם ברישום תאגיד במקרים של מספר שותפים או מספר בעלי מניות, יתכן ותדרשו בבחירת "מורשה על" מטעם התאגיד.

אישור מורשה העל נעשה באמצעות העברת אישור חתום על ידי עו"ד בפורמט כאן

את האישור לאחר שנחתם יש לצרף בתהליך רישום התאגיד והוא יעודכן מייד.

(ככל שהאישור נשלח באמצעות רואה החשבון, האישור יעודכן תוך 5 ימי עסקים ורק לאחר מכן ניתן יהיה להמשיך ברישום התאגיד - פחות מומלץ).

לאחר אישור הנציג מטעם התאגיד ניתן להתחיל בתהליך הרישום ומתן ההרשאות (סעיף 3 לעיל), בהתאם למתואר למעלה.


לפירוט בגין הליך הרישום ולסרטוני הדרכה שלב אחר שלב לחצו כאן.


לשאלות ניתן לפנות אל מוקדי שירות הלקוחות ברשות המיסים בדוא"ל invoices@taxes.gov.il או בטלפון 4954* או 02-5656400 וכן אל מוקדי שירות הלקוחות בתוכנות הנהלת החשבונות של עסקכם.


בהצלחה רבה !



74 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מימוש מטבעות קריפטו (ביטקוין וכד') ותשלום המס בגינם

רשות המיסים פירסמה נוהל הוראת שעה לקבלת כספי מיסים בשל רווח ממימוש אמצעי תשלום מבוזר אמצעי תשלום מבוזר ("מטבע וירטואלי") המהווה נכס כהגדרתו בסעיף 88 לפקודת מס הכנסה. בהתאם, רווח ממימוש מטבע וירטואלי ח

היערכות לתום שנת המס 2023

לקראת תום השנה להלן מספר נקודות לידיעתכם ולהתייחסותכם. ההמלצות המצורפות מהוות מידע כללי בלבד ואין להסתמך עליהן מבלי לקבל ייעוץ פרטני בהתאם לנסיבות של כל נישום. תוכן: שיעורי המס פעילות בשוק ההון יתרות

bottom of page